onsdag den 31. marts 2010

Nuuk er Nuuk

Så er jeg vendt tilbage fra Nuuk, det var en dejlig tur. Nuuk er Nuuk, men skal ikke forveksles med resten af Grønland. Det vil være for omfattende at beskrive forskellene her, men de der har været der ved hvad jeg mener.
Mit første indtryk var at Nuuk er en by i udvikling. Man er ved at fjerne de gamle betonblokke og alt nybyggeri er en designfaktor. Det gør et Nuuk efterhånden vil fremstå som en moderne by med Grønlandsk islæt.
Selve kurset var ikke så fagligt udfordrende, men det var jeg jo forberedt på. Men jeg fik alligevel mange gode ting med hjem. Bedst af alt var nu at møde og bo sammen med mine medkursister. Det var flinke mennesker.
Så det var godt at være afsted og dejligt at være hjemme.


Kolonihavnen foran Nuuks "sky line"

Over alt var der tegn på nybyggeri

Man har ikke været i Nuuk hvis man ikke har set julemandens postkasse

En travl by. Bemærk der er to lyskryds...

1 kommentar:

  1. Downtown Nuuk, med Grønlands eneste to lyskryds.
    he he

    SvarSlet