lørdag den 6. marts 2010

Morgenkaffe i -18c

Her til morgen vågnede jeg omkring kl. 08.00, alle mine instinkter sagde mig at jeg burde vende mig om og sove videre (tænk dig om fjols, det er weekend), men helt mod min natur trak jeg gardinet til side og kiggede ud på den smukkeste morgen. Herefter ville mit naturlige reaktionsmønster så byde, at jeg tog dynen, lagde mig ind på sofaen og blundede et par timer. Men lige netop i dag følte jeg en længsel og lyst til at komme ud, som jeg bare var nødt til at følge.
Nu stod planen klar, "jeg skal drikke morgenkaffe mens jeg ser solen står op over fjeldet", og dette skulle så ske ude på flyversøen, sådan lidt oppe af en fjeldside.
Efter tre kvarter, var jeg i tøjet, havde spist morgenmad, pakket kaffe og snacks og gik ud af døren. Føret i byen var fint, men da jeg kom uden for vejene begyndte sporene efter to dages snestorm at vise sig. Sneen var blød og jeg sank konstant igennem og med en dybde på 20-50cm blev turen hårdere en forventet. Da solen begyndte at røre på sig bag fjeldet, var jeg ikke nået helt så langt som planlagt, men det var fint for jeg var fuldstændigt mør. Det kan godt være jeg kun havde gået 3,5 km, men høj sne gør en forskel!
Vel ankommet blev der brygget en kop kaffe og kameraet blev hevet op. Den smukkeste kop kaffe i meget lang tid.



Med -18c og en chillfaktor på -26c var det faktisk ret koldt, men også en god test af mit ny indkøbte tøj. Det virker...

1 kommentar:

  1. Gir du ikke en kop? ;O)
    Lækre billeder du får taget dig

    SvarSlet